KW1C

Procedure FB.ENERGIE.PRO.35
Gebouwenbeheersysteem Datum:  24-02-2007
Revisie: 0

home

Introductie

Op de onderwijsboulevard is een gebouwenbeheerssysteem geïnstalleerd. GTI beheert en bewaakt de technische installaties 24 uur per dag, 365 dagen per jaar op afstand. Ze verhelpen indien mogelijk op afstand storingen en corrigeren temperatuurafwijkingen indien die niet hardwarematig vergrendeld zijn. Bij urgente storingen wordt contact gezocht met de locatiemanager en kan worden aangegeven dat er een monteur moet komen. Tevens worden de diverse regelfuncties periodiek gecontroleerd, bijgesteld of gecorrigeerd en geeft men telefonisch verbale ondersteuning en begeleiding. Gewenste kloktijden en/of vakantieperioden kunnen één week voor invoering gefaxt worden. Een indruk van het systeem kan verkregen worden onder gebouwenbeheersysteem.

Doel

Deze procedure is geschreven om het gebouwenbeheersysteem zo optimaal mogelijk te laten functioneren.

Werkwijze

In de loge van de receptie hangt een display met twee rode lampjes, één voor urgente storingen en één voor niet urgente. Indien er iets mis is, neemt GTI contact op met ons of stuurt een monteur langs. Bij echte urgente gevallen heeft GTI er geen probleem mee dat conciërges zelf actie ondernemen, maar dit is niet de normale gang van zake. Indien het lampje voor urgente storing lang aan blijft staan, bellen we mevrouw Gerards van GTI  op 0499-365800 om te vragen wat de reden daarvan is.

Gewenste kloktijden en/of vakantieperioden worden ieder  jaar doorgegeven omdat ernaar gevraagd wordt na de jaarlijkse servicebeurt.  Tevens kunnen ze minimaal één week van tevoren gefaxt worden op nummer 0499-365900.

WIE

WAT WAAR WAARMEE  WANNEER WAAROM
1. GTI neemt contact met Geert-Jan van der Aa  per telefoon indien er een storing is waargenomen  om te vragen of een concierge  ergens kan resetten of met de mededeling dat er een monteur langs komt.
2.  De conciërge reset   op de plaats die GTI aangeeft op aangeven van GTI om de storing te kunnen verhelpen
De congiërgerie belt GTI op 0499-365900 Mw Gerards indien een langdurig gemeld wordt  om te achterhalen wat er aan de hand is. 
4. De locatiemanager c.q. manager huisvesting geeft het vakantierooster en de kloktijden door aan GTI na de jaarlijkse servicebeurt om GTI in de gelegenheid te stellen gewenste klok- en of vakantietijden in te stellen. 
5.  Betrokkenen kunnen  afwijkende kloktijden regelen m.b.v. de overwerktimers zodat de gebouwen ook verwarmd kunnen worden buiten de aangegeven tijden.   

Referentie

ISO 14001 par. 4.4.6. Beheersing van werkzaamheden
NSE 1999 par. 3.6.2. Beheersing werkzaamheden


Opgesteld: Energiecoördinator Rob de Vrind
Gecontroleerd: KAM-functionris Rob de Vrind
Geautoriseerd: Manager Huisvesting Ton Gelens