KW1C |
Procedures | FB.ENERGIE.PRO.25 |
Onderhoud en reparaties | Datum: 24-02-2007
Revisie: 0 |
INLEIDING
PROCEDURE ONDERHOUD en REPARATIES
Op de Vlijmesneweg is voor de gehele installatie een onderhoudscontract
afgesloten dat wordt verzorgd door Stork Installatietechniek 's-Hertogenbosch.
De voorzetbranders zijn in onderhoud bij DCS. Het onderhoud vindt jaarlijks
plaats en 1x per 2 jaar wordt die vergezeld door een visa keuring. Het
onderhoud door Stork vindt voornamelijk plaats in de maanden april en
mei.
Op de Onderwijsboulevard is
op de gehele installatie is een onderhoudscontract afgesloten dat wordt
verzorgd door GTI installatietechniek (contract nummer
07616.01 en 0206 in Planon). Het onderhoud vindt één maal per jaar plaats. Er
wordt gewerkt aan een contract ter verzorging milieutechnische keuring der
ketels.
DOELSTELLING
Het doel van het onderhoud en reparaties is
steeds te kunnen beschikken over goed functionerende stook- en elektrische
installaties.
DEFINITIES
geen
WERKWIJZE BIJ ONDERHOUD
WIE |
WAT |
WAAR |
WAARMEE |
WANNEER |
WAAROM1 |
|
1. | De onderhoudsmonteur | noteert datum en aard van het onderhoud | in het logboek dat zich bij de installaties bevindt | na het onderhoud | zodat geregistreerd kan worden dat het onderhoud heeft plaatsgevonden | |
2. |
De onderhoudsmonteur |
verricht het onderhoud en laat de werkbon tekenen door de locatiemanager of plaatsvervanger |
na het onderhoud |
zodat geregistreerd kan worden dat het onderhoud heeft plaatsgevonden |
||
3. | De locatiemanager of plaatsvervanger | registreert het onderhoud | in een logboek, (of op een formulier),of aan de hand van de bon en in de toekomst in PLANON
|
zodat geregistreerd kan worden dat het onderhoud heeft plaatsgevonden |
WIE |
WAT |
WAAR |
WAARMEE |
WANNEER |
WAAROM |
|
1. |
Het personeel |
belt de storingsmonteur |
bij een storing |
teneinde die te verhelpen |
||
2. |
Betrokkene |
noteert tijd, datum, apparaat en mankement |
in een logboek |
na melding van een storing aan de apparatuur |
teneinde te bekijken of de monteur komt binnen de tijd die is afgesproken in de service level agreement |
|
3. |
De monteur |
verricht de reparatie en laat de werkbon tekenen door de lokatiemanager of plaatsvervanger |
na de reparatie |
zodat bekeken kan worden of de reparatie is uitgevoerd |
||
4. |
De kantinebeheerder |
noteert de datum en tijd van de reparatie |
in het logboek |
zodat inzichtelijk wordt of de reparatie op tijd is uitgevoerd en ter controle van de facturering |
DOCUMENTEN
REFERENTIES
ISO 9002 par. 4.9 Procesbeheersing
ISO 14001 par. 4.4.6 Beheersing van de werkzaamheden
Opgesteld: | Energiecoördinator | R.de Vrind | |
Gecontroleerd: | KAM-functionris | R.de Vrind | |
Geautoriseerd: | Directeur | F. v.d. Wiel |