KW1C

Procedures FB.ENERGIE.PRO.25
Onderhoud en reparaties Datum: 24-02-2007
Revisie: 0

home

INLEIDING PROCEDURE ONDERHOUD en REPARATIES

Op de Vlijmesneweg is voor de gehele installatie een onderhoudscontract afgesloten dat wordt verzorgd door Stork Installatietechniek 's-Hertogenbosch. De voorzetbranders zijn in onderhoud bij DCS. Het onderhoud vindt jaarlijks plaats en 1x per 2 jaar wordt die vergezeld door een visa keuring. Het onderhoud door Stork vindt voornamelijk plaats in de maanden april en mei. 

Op de Onderwijsboulevard is op de gehele installatie is een onderhoudscontract afgesloten dat wordt verzorgd door GTI installatietechniek (contract nummer 07616.01 en 0206 in Planon). Het onderhoud vindt één maal per jaar plaats. Er wordt gewerkt aan een contract ter verzorging milieutechnische keuring der ketels. 

DOELSTELLING

Het doel van het onderhoud en reparaties is steeds te kunnen beschikken over goed functionerende stook- en elektrische installaties. 

DEFINITIES

geen

WERKWIJZE BIJ ONDERHOUD

WIE

WAT

WAAR

WAARMEE

WANNEER

WAAROM1

1.  De onderhoudsmonteur noteert datum en aard van het onderhoud  in het logboek dat zich bij de installaties bevindt na het onderhoud  zodat geregistreerd kan worden dat het onderhoud  heeft plaatsgevonden

2.

De onderhoudsmonteur

verricht het onderhoud en laat de werkbon tekenen door de locatiemanager of plaatsvervanger

   

na het onderhoud 

zodat geregistreerd kan worden dat het onderhoud heeft plaatsgevonden

3.  De locatiemanager of plaatsvervanger  registreert het onderhoud in een logboek,
(of op een formulier),of  aan de hand van de bon en in de toekomst in PLANON

 

zodat geregistreerd kan worden dat het onderhoud heeft plaatsgevonden 

 

WIE

WAT

WAAR

WAARMEE

WANNEER

WAAROM

1.

Het personeel

belt de storingsmonteur

bij een storing

teneinde die te verhelpen

2.

Betrokkene

noteert tijd, datum, apparaat en mankement

in een logboek

 

na melding van een storing aan de apparatuur 

teneinde te bekijken of de monteur komt binnen de tijd die is afgesproken in de service level agreement

3.

De monteur

verricht de reparatie en laat de werkbon tekenen door de lokatiemanager of plaatsvervanger

   

na de reparatie

zodat bekeken kan worden of de reparatie is uitgevoerd

4.

De kantinebeheerder

noteert de datum en tijd van de reparatie

in het logboek

   

zodat inzichtelijk wordt of de reparatie op tijd is uitgevoerd en ter controle van de facturering

 

DOCUMENTEN

  1. Technische servicecontracten

REFERENTIES

ISO 9002 par. 4.9 Procesbeheersing

ISO 14001 par. 4.4.6 Beheersing van de werkzaamheden

 

 


Opgesteld: Energiecoördinator R.de Vrind
Gecontroleerd: KAM-functionris R.de Vrind
Geautoriseerd: Directeur F. v.d. Wiel

home